LK – Scratch: Platformspel

Vervolg op de vorige les

In deze les gaan de leerlingen met de tekeningen uit de vorige les aan het programmeren. De stappen staan allemaal in het werkboek. In de klasomgeving staan video’s met uitleg van de codeblokken en een video waarin de blokken stuk-voor-stuk toegelicht worden.

Dat is vooral handig als de leerlingen zelf volgende levels bedenken en niet (helemaal) begrijpen wat de codeblokken doen en welke functie ze hebben.

Toelichting op de codeblokken

Extra controle

Als er bij leerlingen foutjes in de code geslopen zijn, kunnen ze de code van het karakter controleren. Op de laatste pagina van het werkboekje staat de code afgedrukt.

Bekijk het project

Je kunt het project en de code bekijken. Voor alle Scratch projecten uit Delta ga je naar onze Scratch Studio

Lesblad

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.