Kerstspel – basis

De kerstman moet de cadeautjes opvangen maar het rendier heeft kortsluiting. Als de kerstman niet op tijd springt, loopt het rendier hem voor de sokken en is het Game Over. 

We gaan dit spel maken. Of eigenlijk ga jij het spel maken. En dat betekent dat je het gaat programmeren. Daar heb je een computer met een toetsenbord voor nodig.

Maar voordat we het spel gaan maken, is het een goed idee om het spel eerst te spelen

Het spel spelen

Begin het spel door op de groene vlag te klikken – rechtsbovenin klikken voor volledige scherm

  • Het spel begint zodra je op de groene vlag klikt
  • De kerstman kan naar links en rechts met de pijltjestoetsen (cursortoetsen)
  • De kerstman springt als je op de spatiebalk drukt

Het spel maken – basis

Coördinaten oefenen

Je hebt de basis van het kerstspel gemaakt. Nu wil je er natuurlijk je eigen spel van maken. En dat is het mooie van programmeren: jij maakt het, jij bent de baas, jij kunt alles aanpassen.

Maar voordat je dat doet, speel het spelletje coördinatenbingo. Gewoon om even te oefenen met x en y.

Verzamel de letters van het woord BINGO door coördinaten op te geven.

Het spel aanpassen