Klas – Scratch: Duiken

Voorbeeld van het resultaat

Start met de groen vlag. Breng de duiker naar de vis.

  • pijltje naar links = linksom draaien
  • pijltje naar rechts = rechtsom draaien

Bekijk het project

Je kunt het project en de code bekijken. Voor alle Scratch projecten uit Delta ga je naar onze Scratch Studio


Aanraakscherm

Je kunt het spel ook bedienen met een aanraakscherm, maar dan moet je de code wel aanpassen.

als het pijltje links is ingedrukt draaien we naar links.

Daar moeten we wat aan toevoegen

Er moet een ‘of’ bij komen
We willen ook draaien als we de muis ingedrukt houden en…
de muis links op het scherm is.

ALS we het pijltje naar links indrukken

OF als we de muis indrukken (scherm aanraken)

EN de muis staat links op het scherm (de x is kleiner dan 0)

DAN willen we ook naar links draaien

Zet alles in elkaar en je krijgt deze code om naar links te draaien met een aanraakscherm

Pas ook de ‘draai naar rechts’ code aan. Dan moet de muis x groter dan 0 zijn.


Werkboekje


    Wat vind je van deze les?

    Stuur je sterren in

    Delta gaat naar Basispoort

    Ironisch genoeg lopen ook wij nog wel eens tegen technische problemen aan. De overstap naar Basispoort heeft nog een paar technische uitdagingen waardoor we nog niet in Basispoort te vinden zijn.

    Er wordt hard aan gewerkt en we gaan ervan uit dat het snel opgelost is. 

    Excuses voor de vertraging