Klas – Scratch: Duiken

Voorbeeld van het resultaat

Start met de groen vlag. Breng de duiker naar de vis.

  • pijltje naar links = linksom draaien
  • pijltje naar rechts = rechtsom draaien

Bekijk het project

Je kunt het project en de code bekijken. Voor alle Scratch projecten uit Delta ga je naar onze Scratch Studio


Aanraakscherm

Je kunt het spel ook bedienen met een aanraakscherm, maar dan moet je de code wel aanpassen.

als het pijltje links is ingedrukt draaien we naar links.

Daar moeten we wat aan toevoegen

Er moet een ‘of’ bij komen
We willen ook draaien als we de muis ingedrukt houden en…
de muis links op het scherm is.

ALS we het pijltje naar links indrukken

OF als we de muis indrukken (scherm aanraken)

EN de muis staat links op het scherm (de x is kleiner dan 0)

DAN willen we ook naar links draaien

Zet alles in elkaar en je krijgt deze code om naar links te draaien met een aanraakscherm

Pas ook de ‘draai naar rechts’ code aan. Dan moet de muis x groter dan 0 zijn.


Werkboekje


    Wat vind je van deze les?

    Stuur je sterren in
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.